Gdpr och villkor
Som kund hos mig ska du alltid känna dig trygg gällande Dataskyddsförordningen (GDPR). Detta är EU:s nya dataskyddsförordning som gäller alla i unionens länder och från och med den 25:e Maj 2018.
Fotografering
När ni fotas av mig godkänner ni att era personuppgifter sparas hos mig i minst 7 år eller enligt gällande BFL. Om du vill veta exakt vad som sparats, kontakta mig. Mina bilder går under fotografiska verk.
I avtalet ni får skriva under efter fotograferingen godkänner ni om jag får använda era bilder. Min önskan är alltid att kunden ska vara nöjd och hopp om ett trevligt samarbete.
Produktinformation
Babbi reserverar sig för eventuella slutförsäljningar av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas och bildernas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att visa bilder och produkter så rättvist som möjligt.
Företagets ansvar
Babbi har inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkterna. Företaget accepterar inget ansvar för förseningar & fel till följd av omständigheter utanför Babbis rådande (force majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper/priser som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför företagets kontroll.
Ångerrätt tjänster
En bokningsavgift tas ut när du bokar en fotografering och betalas inom 48 timmar från att jag bekräftat din tid. Du har rätt att ångra din bokning inom 14 dagar enligt ångerrätten och få full återbetalning, därefter är bokningsavgiften bindande och inte återbetalningsbar. Bokningsavgiften dras av på slutsumman. Ångerrätten gäller inte om fotograferingen är genomförd inom 14 dagar.
Du har också rätt att ångra din bokning av bröllop där du betalt bokningsavgiften inom 14 dagar från att du betalat. Efter det betalas den inte tillbaka.
Ångerrätt produkter
14 dagars ångerrätt från att produkterna tagits emot. Ångerrätten för produkter gäller inte som har skapats efter dina önskemål och/eller har en personlig prägel.
Retur av produkter vid ångerrätt
Kunden står för spårbar returfrakt och leverans av produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas välpaketerade och helst i ursprunglig förpackning. Bild ska kunna visas innan du skickar tillbaka produkten. Du har ansvar för produkten tills den kommit tillbaka till mig. Beloppet på produkten (ej frakten) betalas tillbaka när produkten kommit tillbaka till mig utan skador och i gott skick som gör att den går att sälja vidare.
Frakt
För att kunna skicka dina beställningar måste en specifik information delas med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för att kunna leverera. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering vid spårbar försändelse. Postnord är det fraktbolag som används. Dina uppgifter lämnas inte ut någon annanstans utan ditt samtycke.
Reklamation & skadad försändelse
Alla produkter granskas noga innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå ha produkttionsfel, kontakta mig. Reklamationen ska ske inom 7 dagar samt att film och bild ska kunna visas. Det är kundens ansvar att granska produkten så fort som möjligt efter att produkten kommit fram.
Har din försändelse blivit skadad i transporten ska du direkt göra en reklamation till Postnord här:
https://www.postnord.se/kundservice/reklamera/saknade-skadade-eller-forsenade-forsandelser/
Fakturaavgift
För faktura tillkommer 50kr (inkl moms) både om det skickas via brev eller digitalt.
Valuta
Alla priser som står här är angiven i SEK och alla priser är inklusive 25% moms förutom de för återförsäljare, vilket också framgår i den informationen.
Fotografering
När ni fotas av mig godkänner ni att era personuppgifter sparas hos mig i minst 7 år eller enligt gällande BFL. Om du vill veta exakt vad som sparats, kontakta mig. Mina bilder går under fotografiska verk.
I avtalet ni får skriva under efter fotograferingen godkänner ni om jag får använda era bilder. Min önskan är alltid att kunden ska vara nöjd och hopp om ett trevligt samarbete.
Produktinformation
Babbi reserverar sig för eventuella slutförsäljningar av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas och bildernas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att visa bilder och produkter så rättvist som möjligt.
Företagets ansvar
Babbi har inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkterna. Företaget accepterar inget ansvar för förseningar & fel till följd av omständigheter utanför Babbis rådande (force majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper/priser som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför företagets kontroll.
Ångerrätt tjänster
En bokningsavgift tas ut när du bokar en fotografering och betalas inom 48 timmar från att jag bekräftat din tid. Du har rätt att ångra din bokning inom 14 dagar enligt ångerrätten och få full återbetalning, därefter är bokningsavgiften bindande och inte återbetalningsbar. Bokningsavgiften dras av på slutsumman. Ångerrätten gäller inte om fotograferingen är genomförd inom 14 dagar.
Du har också rätt att ångra din bokning av bröllop där du betalt bokningsavgiften inom 14 dagar från att du betalat. Efter det betalas den inte tillbaka.
Ångerrätt produkter
14 dagars ångerrätt från att produkterna tagits emot. Ångerrätten för produkter gäller inte som har skapats efter dina önskemål och/eller har en personlig prägel.
Retur av produkter vid ångerrätt
Kunden står för spårbar returfrakt och leverans av produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas välpaketerade och helst i ursprunglig förpackning. Bild ska kunna visas innan du skickar tillbaka produkten. Du har ansvar för produkten tills den kommit tillbaka till mig. Beloppet på produkten (ej frakten) betalas tillbaka när produkten kommit tillbaka till mig utan skador och i gott skick som gör att den går att sälja vidare.
Frakt
För att kunna skicka dina beställningar måste en specifik information delas med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för att kunna leverera. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering vid spårbar försändelse. Postnord är det fraktbolag som används. Dina uppgifter lämnas inte ut någon annanstans utan ditt samtycke.
Reklamation & skadad försändelse
Alla produkter granskas noga innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå ha produkttionsfel, kontakta mig. Reklamationen ska ske inom 7 dagar samt att film och bild ska kunna visas. Det är kundens ansvar att granska produkten så fort som möjligt efter att produkten kommit fram.
Har din försändelse blivit skadad i transporten ska du direkt göra en reklamation till Postnord här:
https://www.postnord.se/kundservice/reklamera/saknade-skadade-eller-forsenade-forsandelser/
Fakturaavgift
För faktura tillkommer 50kr (inkl moms) både om det skickas via brev eller digitalt.
Valuta
Alla priser som står här är angiven i SEK och alla priser är inklusive 25% moms förutom de för återförsäljare, vilket också framgår i den informationen.