GDPR och villkor

Som kund hos mig ska du alltid känna dig trygg gällande Dataskyddsförordningen (GDPR). Detta är EU:s nya dataskyddsförordning som gäller alla i unionens länder och från och med den 25:e Maj 2018.

Fotografering
Jag värnar om både dig och dina bilder och det gäller även den information du delar med mig. När du fotas av mig sparas bara det som behövs för att jag ska kunna göra mitt jobb och följa lagen (GDPR och bokföringslagen).
Dina personuppgifter sparas i minst 7 år eller enligt gällande BFL. Om du vill veta exakt vad som sparats, kontakta mig. I avtalet som du får efter fotograferingen väljer du själv om du vill ge samtycke till att jag använder dina bilder i marknadsföring. Det är frivilligt och påverkar inte ditt köp eller din upplevelse. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till publicering av bilder.

Produktinformation
Jag reserverar mig för eventuella slutförsäljningar av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas och bildernas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Jag försöker alltid på bästa sätt att visa bilder och produkter så rättvist som möjligt.

Företagets ansvar
Jag ansvarar inte för indirekta skador eller förluster som kan uppstå till följd av produkterna eller för händelser som ligger utanför min rimliga kontroll (force majeure) såsom arbetskonflikt, brand, krig eller myndighetsbeslut.
Jag tar inte heller ansvar för eventuella förändringar av produkter, produktegenskaper eller priser som görs av leverantörer eller påverkas av andra faktorer utanför min kontroll. Om något ändå skulle inträffa som orsakar förseningar eller problem försöker jag alltid i den mån det går hitta en lösning tillsammans med kunden.

Ångerrätt tjänster
En bokningsavgift tas ut när du bokar en fotografering och betalas inom 48 timmar från att jag bekräftat din tid. Den dras av på slutsumman efter fotograferingen. Du har rätt att ångra din bokning inom 14 dagar enligt ångerrätten och få full återbetalning, därefter är bokningsavgiften bindande och inte återbetalningsbar. Ångerrätten gäller inte om fotograferingen är genomförd inom 14 dagar. Du har också rätt att ångra din bokning av bröllop där du betalt bokningsavgiften inom 14 dagar från att du betalat. Efter det betalas den inte tillbaka.

Ångerrätt produkter
14 dagars ångerrätt från att produkterna tagits emot. Ångerrätten för produkter gäller inte som har skapats efter dina önskemål och/eller har en personlig prägel.

Retur av produkter vid ångerrätt
Kunden står för spårbar returfrakt och leverans av produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas välpaketerade och helst i ursprunglig förpackning. Jag ber dig skicka bild och film på produkten innan retur för att underlätta hanteringen. Du har ansvar för produkten tills den kommit tillbaka till mig. Beloppet på produkten (ej frakten) betalas tillbaka när produkten kommit tillbaka till mig utan skador och i gott skick som gör att den går att sälja vidare.
 
Frakt
För att kunna skicka dina beställningar måste en specifik information delas med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för att kunna leverera. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering vid spårbar försändelse. Postnord är det fraktbolag som används. Dina uppgifter lämnas inte ut någon annanstans utan ditt samtycke. Uppgifterna delas endast med fraktbolaget i syfte att leverera din beställning och används inte för andra ändamål.
 
Reklamation & skadad försändelse
Alla produkter granskas noga innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå ha produktionsfel, kontakta mig. Reklamation ska göras så snart som möjligt efter att du upptäckt felet, dock senast inom 3 år enligt konsumentköplagen. Jag ber att du kontaktar mig inom 7 dagar efter mottagandet och bifogar bild och film på felet. Det är kundens ansvar att granska produkten så fort som möjligt efter att produkten kommit fram.

Har din försändelse blivit skadad i transporten ska du direkt göra en reklamation till Postnord här:
https://www.postnord.se/kundservice/reklamera/saknade-skadade-eller-forsenade-forsandelser/

Fakturaavgift
För faktura tillkommer 50 kr (inkl moms) både om det skickas via brev eller digitalt.
 
Valuta
Alla priser anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms förutom de för återförsäljare, vilket också framgår i den informationen.